torsdag 10 mars 2011

Barngrupperna ökar!

Har som sagt besökt en massa skolor senaste veckan. Igår var det dags igen och då var jag på den skola jag arbetade på fram till 2003. Jag lade upp besöket så att jag skulle hinna fika med kompisarna på min avdelning. Samtalsämnet i det lilla personalrummet (där kuddarna jag köpte är kvar :) handlade om nästkommande termins organisation. Jag kom in mitt i A's mening "men de gör ju så här för att det inte finns tillräckligt med barn i kön". Efter en stund förstod jag att diskussionen handlade om att ta in ytterligare 10-15 6 åringar.
2003 när jag slutade på avdelningen var det 15 barn mindre på samma ytor som de idag planerar att ta in yttligare 15 barn. Alltså 30 fler barn på samma yta.
Ett tydligt mått för att barngrupperna ökar i Järfälla! Vilket också finns att läsa i rapporten "Vad kostar verksamheterna i din kommun".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar